پلی استیشن PS5

نسل جدید پلی استیشن PS5 دارای امکانات پیشرفته تری نسبت به سایر کنسول های بازی است که با بازی های مهیج و هیجان انگیز خود می تواند ساعتها شما را به هنگام اوقات فراغت به خود مشغول می کند که می توانید از بازی های مهیج آن متناسب به رده سنی خود استفاده و لحظات تکرار نشدنی ای را تجربه و آن را در دفتر زندگی خود ثبت کنید. ما در این مقاله به نسل جدید پلی استیشن ps5 به همراه قیمت ps5 خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب در خانه سونی همراه ما باشید.

نسل جدید پلی استیشن PS5 چه امکاناتی دارد؟

از امکانات نسل جدید پلی استیشن PS5 می توان به سازگاری معکوس، حافظه داخلی، درایور نوری، پشتیبانی از هارد اکسترنال، 16 گیگابایت رم، ذخیره سازی قابل ارتقاء، وضوح تصویر 4K,8K و … اشاره نمود..

منظور از صدای سه بعدی پلی استیشن 5 چیست؟

صدای سه بعدی در اصل به معنای پخش صدا به صورت همه جانبه در همه جهات کاربر و بازیکن است.

پلی استیشن PS5 در یک نگاه

نسل جدید پلی استیشن ساخت شرکت سونی با نام پلی استیشن PS5(پی اس پنج) که با نام کنسول نسل نهم نیز شناخته می شود به تازگی روانه بازار مصرف شده است که توسط نمایندگی های این شرکت عرضه می شود. این کنسول بازی امکانات قابل ملاحظه و پیشرفته تری را در اختیار گیمرها برای بازی قرار می دهد چرا که هدف شرکت سونی از ارائه نسل جدید کنسول بازی ایجاد لذت و هیجان بیشتر و همچنین غرق نمودن گیمر در محیط بازی برای کسب بیشترین لذت و هیجان است که محیط واقعی را نمایان می کند که کاربر برای خلاصی از آن باید نهایت تلاش خود را انجام دهد گویی که خود در محیط بازی است و بسته به نوع بازی باید تلاش مضاعفی را انجام دهد. پلی استیشن PS5 توسط کنترلرهای جدیدی که دارد بازیکن را در محیط بازی غرق و درگیر ماجرا بازی می کند که وزن سبکی دارد که به راحتی قابل جابجایی است طوریکه که وزن آن 4.5 کیلوگرم بر آورد شده است.

مشخصات فنی پلی استیشن PS5

از مشخصات نسل جدید پلی استیشن PS5 می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دارای پردازنده مرکزی CPU است که به صورت شخصی سازی شده 2 ZEN است که دارای 8 هسته و فرکانس متغیر 3.5 گیگاهرترز است.
  • پردازنده GPU (گرافیکی) آن به صورت معماری شخصی سازی شده 2 RDNA است که قدرت آن 10.28 ترافلاپس است که به صورت سی و شش واحد محاسباتی است که فرکانس متغیر آن 2.23 گیگاهرتز است.
  • دارای حافظه داخلی 256 بیتی است که می توانید از آن استفاده کنید.
  • فضای داخلی این پلی استیشن 825 گیگابایت است که می توانید بازهای مورد علاقه خود را به راحتی و با کیفیت بالا انجام دهید.
  • درایور نوری این کنسول بازی BLUERAY K UHD4 است.
  • پی اس 5 از هارد اکسترنال نیز پشتیبانی می کند.
  • پهنای باد حافظه آن 448 گیگابایت بر ثانیه است.
  • دارای 16 گیگابایت رم GDDR6
  • سرعت ورودی آن 5.5 گیگابایت بر ثانیه به صورت خام و 8 تا 9 گیگابایت بر ثانیه به صورت فشرده است.
  • ذخیره سازی قابل ارتقاء آن اسلات NVME است.
  • قیمت PS5 در نمایندگی مجاز این شرکت ارزانتر از سایر فروشگاه هاست.

امکانات پلی استیشن PS5

از امکانات نسل جدید پلی استیشن PS5 می توان موارد زیر را نام برد.

سازگاری معکوس

قابلیت سازگاری معکوس موجود در این کنسول بازی در اصل به معنای پشتیبانی از مجموع کنسولهای بازی و اجرای آن است که این کار صرفاً با استفاده از پردازنده شخصی سازی شده موجود در این پلی استیشن با نام 2 ZEN است.

پشتیبانی از وضوح کیفیت تصاویر 8K

از قابلیت های این فناوری پخش تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالاست که دارای صداگذاری سه بعدی است که لذت بازی و هیجان را برایتان دو چندان می کند.

پشتیبانی از وضوح تصویر 4K

تصاویر مورد پخش را با کیفیت بالا نمایش می دهد.

پردازنده گرافیکی ریز معماری

استفاده از پردازنده گرافیکی ریز معماری در پلی استیشن 5 با استفاده از 2.8 RAND هسته در کنار 16 رشته پردازشی به شما این امکان را می دهد تا مدیریت بهتری نسبت به فضای اشغال شده توسط بازی های مهیج داشته باشید به این صورت که امکان نصب بخش هایی از هر بازی را به طور جداگانه به شما می دهد به این صورت که گیمر یا کاربر به راحتی می تواند در یک بازی فقط بخش چندنفره یا تک نفره را برای بازی انتخاب و آن را نصب کند، با استفاده از چنین فناوری ای می توانید بازی های چند بخشی را به صورت جداگانه نصب و موارد اضافه را نصب کنید و با خیال راحت به بازی های مورد علاقه خود بپردازید.

هدست واقعی مجازی

در ساخت پلی استیشن 5 از هدست مجازی قدرتمندی از واقعیت استفاده شده است.

اتصالات

از اتصالات پلی استیشن 5 می توان به شبکه بی سیم، بلوتوث، درگاه شبکه و HDMI اشاره نمود.

لوازم جانبی همراه موجود

از لوازم جانبی موجود در پلی استیشن می توان به یک دسته، کابل HDMI و کابل برق اشاره نمود.

صدای سه بعدی و همه گیر

صدای سه بعدی در اصل به معنای پخش صدا به صورت همه جانبه در همه جهات بازیکن و کاربر است طوریکه کاربر به راحتی می تواند صدا گیرایی را بشنود و خود را درگیر در محیط بازی ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع